2015. július 18., szombat

Πρόσεχε τον εκφυλισμό
Ν. Λυγερός



Πρόσεχε τον εκφυλισμό
των εννοιών μας
γιατί με την πάροδο
του πολύτιμου Χρόνου
ο εχθρός σου
είναι η φθορά
γιατί η εντροπία
είναι πάντα
η αναζήτηση
ισορροπίας
ενώ θέλουμε
την αρμονία
και αυτή χρειάζεται
τη δημιουργία
γι’ αυτό το λόγο
η νοημοσύνη
μας δόθηκε
για ν’ αλλάξουμε
τον κόσμο
με το έργο μας
που γίνεται
για τον Χρόνο
και την Ανθρωπότητα.

Όταν η εκφυλισμένη κοινωνία
Ν. Λυγερός



Όταν η εκφυλισμένη κοινωνία
μετά από μερικά λεπτά
μας εξηγεί ότι δεν της άρεσε
ο πίνακας του Δασκάλου
της Αναγέννησης
ενώ δεν είχε καν
την ικανότητα να τον δει
με τα μάτια της γνώσης,
το μόνο που έχεις
να κάνεις μαζί της
είναι να την γράψεις
γιατί δεν έχει νόημα
να την καταγράψεις
αφού δεν διαθέτει
καν τα θεμέλια
της αξιολογίας
για να σκεφτεί
το αδιανόητο
του έργου του.



Πιάσε την αρμονία
Ν. Λυγερός



Πιάσε την αρμονία
και μην εγκλωβίζεσαι
στην ισορροπία
γιατί μόνο μακρυά της
υπάρχει δημιουργία
που θα αλλάξει
τα όρια του κόσμου
αφού θα φτιάξει
την πραγματικότητα
και θα επινοήσει
την επόμενη
που περιμένει
ήδη στο μυαλό
να γίνει το όραμα
αλήθεια
που ξεπερνά
την φαντασία
γιατί ξέρει
για το έργο
που ξεκινά
από το τέλος
σαν τη ζωή
με τον θάνατο.

Η αναζήτηση αρμονίας
Ν. Λυγερός



Η αναζήτηση αρμονίας
δεν έρχεται από την αρχή
γιατί μας απασχολεί
το θέμα της πληρότητας
και δεν πιστεύουμε
ακόμα στην τελειότητα
όμως σε βάθος χρόνου
τα ξεπερνούμε επιτέλους
τα εμπόδια της κοινωνίας
γιατί βλέπουμε τότε
πόσο κενή είναι
με τα σχέδιά της
κι αντιλαμβανόμαστε
ότι πρέπει ν’ αρχίσει
η γνήσια ζωή μας
πέρα από τα όρια
της ύπαρξής μας
για να είμαστε ελεύθεροι.

Αρμονία
Ν. Λυγερός



Το έξι έγραψες με τα μαλλιά
στη διακλάδωση με το εννιά
μα σαν πλησίασα πιο τρυφερά
το φως γεννήθηκε μες στη σκιά.

Είμαι το μαύρο του λευκού
και το λευκό του μαύρου
είσαι το έξι του εννιά
και το εννιά του έξι.

Το μαύρο έπλασα το τολμηρό
στη διασταύρωση με το λευκό
μα η πηγή σου έγινε βαθιά
και το κορμί σου έπιασε φωτιά.

Περί χαράς και αρμονίας
Ν. Λυγερός



Μαθητής : Υπάρχει λοιπόν πίστη της ανάγκης
Δάσκαλος: Η ανάγκη της πίστης δεν επαρκεί.
Μαθητής : Γιατί, Δάσκαλε;
Δάσκαλος: Μην ξεχνάς τη χαρά, Γρηγόρη.
Μαθητής : Τι σχέση έχει, Δάσκαλε;
Δάσκαλος: Η πίστη της ανάγκης οδηγεί στη χαρά.
Μαθητής : Ενώ η άλλη;
Δάσκαλος: Οδηγεί στην αρμονία.
Μαθητής : Είναι διαφορά.
Δάσκαλος: Κι αυτή κάνει τη διαφορά.
Μαθητής : Γιατί όμως;
Δάσκαλος: Η μία θέλει τον άλλο, η άλλη τον εαυτό της.
Μαθητής : Δεν αρχίζουμε από τον εαυτό μας;
Δάσκαλος: Όχι, από τον άλλο πρώτα.
Μαθητής : Ο συνάνθρωπος πρώτα.
Δάσκαλος: Και μετά ο άνθρωπος.
Μαθητής : Ο κόσμος πρώτα.
Δάσκαλος: Κι η εκκλησία μετά.
Μαθητής : Για να ξέρει πού να πάει.
Δάσκαλος: Για να ξέρει πού να έρθει.
Μαθητής : Ο κόσμος της επιστροφής.
Δάσκαλος: Η επιστροφή του κόσμου.
Μαθητής : Σαν την ανάσταση.
Δάσκαλος: Και την επανάσταση.
Μαθητής : Πίστη και αρμονία μαζί με...
Δάσκαλος: ανάγκη και χαρά.

Αρμονική προσέγγιση
Ν. Λυγερός



Αρμονική προσέγγιση
με τη γεωμετρία
σε χώρο
τρισδιάστατο
ανακαλύπτει
τις συμμετρίες
που δεν φαίνονται
χωρίς νοημοσύνη
γιατί πρέπει
να δεις
το αόρατο
για να ξεπεράσεις
τα όρια
της όρασης.

Η αρμονία του Leonardo
Ν. Λυγερός



Η αρμονία του Leonardo
προέρχεται από την αλήθεια
που πάντα αναζητεί
για να ζωγραφίσει την ομορφιά
γιατί ήξερε
ότι αυτή από μόνη της
καταλήγει μόνο
και μόνο στο ψέμα
αφού δεν στοχεύει
στο αληθινό
αλλά στο όμορφο
έτσι όταν κοιτάζεις
την συμμετρία
και δεν υπάρχει
αποφασίζεις
ότι η ασυμμετρία
τείνει προς αυτή
δίχως να είναι
για να δεις
το τέλειο.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése